Dag 14 - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 14 - Mammoth Lakes - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 14 - Mammoth Lakes

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 Juli 2017 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Vanochtend zijn we om half negen opgestaan en omdat we weer in een Best Western hotel sliepen, hadden we hier weer een ontbijt bij. Vervolgens de spullen in de auto gezet en op weg gegaan. Na zo'n 500 meter rijden hadden we al de eerste stop, het Lone Pine museum of Western film history. Was een leuk museum met allerlei objecten die in western films gebruikt waren. Er was ook nog een film over de western films (en overige films) die hier in de omgeving zijn opgenomen. Zeker de moeite van de stop waard. Daarna onze weg vervolgd en de volgende stop was alweer na een kwartiertje rijden. Hier was Manzanar War Relocation Center, dit was tijdens WOII een enorm kamp waar Japanse Amerikanen werden ondergebracht. Er stonden nog een aantal barakken overeind en hier kon je zien hoe de mensen hier destijds terecht zijn gekomen en hoe zij daar woonden. Was best indrukwekkend allemaal om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar het plaatsje Bishop, hier was een bakkerij die heel erg goed bekend staat in de omgeving en die jaren geleden opgestart was door een Nederlander, Erick Schat. In de enorme winkel werden ontzettend veel verschillende soorten brood verkocht. Ook verkochten ze hier allemaal Nederlands getinte producten, zoals oliebollen, tompouce en kokosmacronen, ook stond er allemaal Delfts blauw. Het was ontzettend druk in de winkel. Leuk om even te zien en alles wat we gekocht hadden (brood en gebak), smaakte ons allemaal erg lekker, weer eens wat anders dan een donut haha. Na Bishop, veranderde de omgeving ineens van erg kaal naar behoorlijk groen en de bergen werden ook veel mooier. Langzaam maar zeker gingen we ook steeds meer omhoog. Uiteindelijk kwamen we aan in Mammoth Lakes, een echt wintersport oord, gelegen op 7554 foot (2300mtr). De hoogte werd een chipszak teveel, want met een klap knapte deze open. Er zitten hier veel bruine beren in de omgeving en door de lange winter (de sneeuw is pas net een maand weg) hebben ze erg honger. We mogen dus niets van eten in de auto achterlaten. Bij de receptie staan foto's van beren die hier in de nacht op het terrein komen om voedsel te zoeken. De omgeving is hier echt schitterend, we kijken uit op de besneeuwde bergtoppen en er is hier ontzettend veel te doen. We hebben besloten om een naar Hot Creek te gaan. Op deze plek stroomt een riviertje en hierin komen heetwater bronnen naar boven. Er waren ook een paar poeltjes waarin het water helemaal aquablauw was en zo uit de grond kwam. De stoom kwam van het water af en het rook sterk naar rotte eieren. De geiser spuit zo af en toe, maar niet met bepaalde regelmaat, helaas hebben we dit niet gezien vanmiddag. Het water kan een temperatuur bereiken van wel 200 graden!! Het was in ieder geval erg mooi en de moeite van de wandeling zeker waard. Daarna zijn we nog doorgereden naar Lake Mary, dit is een bergmeertje op ruim 2700 meter hoogte, met een geweldig uitzicht op de besneeuwde bergtoppen die nu een stuk dichterbij waren. We hebben hier wat rondgelopen en de nodige foto's gemaakt en zijn daarna teruggereden naar het hotel. Omdat we zo hoog zitten koelt het best snel af, dus hebben we voor het eerst de lange broeken weer eens aangetrokken om te gaan eten hier in het dorp. We hebben vanavond voor de 1e keer pizza gegeten (Dave voor de 2e keer). Ze smaakten allemaal erg lekker en omdat we de kleinste versie besteld hadden, kregen we het ook allemaal op zowaar. We waten blij dat we geen grotere besteld hadden. We hebben net nog even gezwommen (we hebben hier een binnenzwembad) en zitten nu op onze kamer. Zometeen weer lekker slapen, want morgen willen we bijtijds opstaan. Het plan is om voordat we hier vertrekken, eerst nog met de kabelbaan naar de top van een berg te gaan. We hadden hier best langer willen verblijven, want je kan hier zo lekker wandelen en ook fietsen en de natuur is zo ontzettend mooi. Morgen zal het ook vast weer erg mooi worden als we dwars door Yosemite national park zullen gaan.