Dag 15 - El Portal - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 15 - El Portal - Reisverslag uit El Portal, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 15 - El Portal

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, El Portal

Vanmorgen zijn al om 7 uur opgestaan omdat we met de kabelbaan naar de top van de skipiste wilden gaan, voordat we naar Yosemite zouden vertrekken. We waren dus al vroeg op pad en dat was maar goed ook want toen wij terugkwamen waren alle parkeerplekken volledig bezet. De tocht met de kabelbaan was super we gingen naar een hoogte van 11053 foot (=3369 meter), het was boven op de berg maar net 10 graden C, maar door de zon voelde het veel warmer aan, dus stonden wij daar lekker in onze korte broek in de sneeuw! Er lag nog heel veel sneeuw/ijs en er werd dus ook nog ontzettend veel geskied op de pistes. We konden heel ver kijken. Het was een machtig gezicht allemaal. Tes lag lekker te zonnen, maar moest van ons weer mee naar beneden omdat er nog zoveel te zien was vandaag. Vanuit Mammoth zijn we, nadat we een bezoekje aan de Starbucks en supermarkt gebracht hadden, op pad gegaan richting Yosemite National Park. De weg ging al vrij snel omhoog, onze auto had het er af en toe best zwaar mee. Na een uurtje rijden kwamen we bij de ingang van Yosemite aan, we hebben 45 minuten file gereden voordat we daadwerkelijk het park inreden. Dit was bij de Tioga pass en dit is het hoogste punt wat we tijdens onze reis met de auto zullen bereiken, namelijk 9945 foot (=3031 meter). Yosemite was echt super gaaf, we reden van het ene naar het andere fotomomentje, wat ziet het we hier geweldig uit allemaal. We zijn een tijdje gestopt bij een meertje waar Tes en Dave even lekker gezwommen hebben. We wilden eigenlijk nog een wandeling maken, maar het was al wat aan de late kant voordat we daar waren en het is maar een half uurtje rijden vanaf ons hotel, dus hebben we besloten om dit morgenochtend te gaan doen. Uiteindelijk kwamen we iets na 5en bij ons hotel van vannacht uit. Toen we in onze kamer aankwamen zagen we dat we een heel groot terras hadden wel die aan een riviertje ligt waar het water met heel erg veel geraas doorheen gaat, wat een magnifiek uitzicht hebben we zeg!! We zijn om 6uur eerst even wat gaan eten in één van de restaurants hier (keuze uit 2 haha). Het eten was allemaal lekker en we hebben voor het eerst deze vakantie lekker een Californisch wijntje erbij gedronken. Nu zitten we op het terras aan het water, het is hier nu (bijna 8 uur) nog zo'n 32 graden, te genieten van het geraas. We hebben een hele luxe kamer met ook een 2persoons bubbelbad, dus straks nog even lekker badderen voordat we gaan slapen, morgen willen we weer vroeg op.