Dag 13 - Lone Pine - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 13 - Lone Pine - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Lone Pine

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Lone Pine

Vanochtend waren we om 8 uur weer op, want we konden maar tot halftien ontbijten in het hotel. Het hotel was gelegen naast een goederen spoorlijn en er kwamen een aantal hele lange treinen langs. We hebben er één geteld en deze had maar liefst 136 wagons volgeladen met containers. Deze trein werd dan ook door wel vier locomotieven voortgetrokken. Het duurde dus ook wel even voordat deze voorbij was. Nadat de spullen weer in de auto gezet waren, deze stond hier lekker precies voor de deur dus dat ging lekker snel, zijn we eerst nog even langs de Starbucks gereden voor een kop koffie. Het grappige is dat bijna overal waar we komen er gevraagd wordt waar we vandaan komen en waar we allemaal geweest zijn. Zo ook in de Starbucks dus weer waar we aangesproken werden door een gezin uit Ohio (dat is zo'n 2200 mijl hiervandaan), zij waren vanuit Ohio op weg naar San Fransisco. De koffie in de hotels is vaak niet echt heel erg lekker. Vervolgens zijn we naar Calico gereden, dit is een spookdorpje waar niemand meer woont. Dit dorpje werd vroeger bewoond door mensen welke in de zilvermijnen werkten. Van dit dorpje stonden nog 5 oorspronkelijke huizen overeind en de rest was allemaal later nog bijgebouwd. Het was allemaal erg toeristisch opgezet en naast het entreebedrag van 8 dollar per persoon, moest je ook overal nog voor betalen en in ieder oud gebouwtje zat wel een winkeltje waar je allerlei prullaria kon kopen. Er was zelfs een hele kleine Starbucks hier gevestigd. Al met al wel leuk om te zien maar net iets te toeristisch allemaal. Hierna zijn we verder gereden richting ons volgende hotel in Lone Pine. Halverwege hebben we nog een stop gemaakt in Randsburg, dit lag iets voorbij Johannesburg. Randsburg is a living ghost town omdat hier nog wel mensen wonen (ongeveer 70), maar het oude karakter is intact gebleven. In de Main street stonden nog heel veel oude huisjes van meer dan honderd jaar oud. Het leek net of je op een Wild West filmset liep. We hebben hier soda gedronken in de General Store die een eigen sodabron heeft. Je kan hier soda bestellen in allerlei verschillende smaken. Na het maken van de nodige foto's zijn we doorgereden naar Lone Pine waar we iets na 3en aankwamen bij het Best Western hotel. Rondom het dorpje zijn vroeger heel veel western films opgenomen. Er bevindt zich hier ook nog een museum(pje) hierover, dat we morgen willen gaan bezoeken. In de buurt hadden we een meertje gezien waar we konden zwemmen, dus hier zijn we nog naar toe gereden, maar er stond een waarschuwing voor algen dus zijn we maar weer terug gereden en hebben de rest van de middag lekker in het zonnetje bij het zwembad gezeten. Het was hier vandaag nog tegen de 40 graden dus lekker warm nog steeds. Vanuit het hotel kijken we uit op Mount Whitney, dit is de hoogste berg van de 48 aaneengesloten staten. Vanavond in het dorpje gegeten bij restaurant The Grill. Nu nog even uitzoeken wat we morgen allemaal nog kunnen bekijken onderweg en daarna nog wat lezen en lekker slapen.