Dag 16 - Pleasanton - Reisverslag uit Dougherty, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 16 - Pleasanton - Reisverslag uit Dougherty, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Pleasanton

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Dougherty

Vanochtend wederom om 7 uur al opgestaan en na een snel ontbijtje zijn we, nadat we de auto weer volgeladen hadden, direct Yosemite national park weer ingereden. We zaten maar ongeveer 1,5 mijl buiten het park. Dit ging nu een stuk sneller als gisteren. We moesten eerst weer een behoorlijk stuk klimmen voordat we op de plek uitkwamen van waar we wilden gaan wandelen, Tuolumne Grove. Hier bevinden zich een flink aantal sequoia bomen. De wandeling op zich was niet al te lang, maar de heenweg ging alleen maar naar beneden en de terugweg dus omhoog. Gelukkig was het nog niet al te heet. De bomen zelf waren echt gigantisch, de meesten waren helaas wel aangetast door een flinke brand welke hier in het gebied ooit geweest is. Al met al was de wandeling zeker de moeite waard. Het was maar goed dat we bijtijds gegaan waren, want het was nu nog niet al te druk en we hadden ook nog een parkeerplek. Toen we terugkwamen bij de auto was de parkeerplaats helemaal vol. Na deze ochtendwandeling zijn we onderweg gegaan naar Pleasanton. Dit was een rit van zo'n 3,5 uur dus een behoorlijk stuk in de auto. Onderweg eerst nog genoten van het mooie landschap van Yosemite maar langzaamaan verdwenen de bergen en naaldbossen en werd het landschap heel afwisselend van vorm en kleur. Onderweg uiteraard nog even gestopt bij de Starbucks. Om drie uur kwamen we bij het hotel aan en aangezien het nog heel lekker warm weer was hebben we eigenlijk even lekker rustig bij het zwembad in het zonnetje gelegen. Na twee dagen vroeg opgestaan te zijn was iedereen toch wel war vermoeid en er komen ook nog een pasr dagen San Fransisco aan. Het hotel waar we nu verblijven is niet te vergelijken met die van gisteren, waar we gisteren veel (prettig) kabaal hadden van het riviertje zitten we nu vlak langs de drukke snelweg naar SF haha. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij de Applebee's en vervolgens nog wat rond gereden in Pleasanton op zoek naar de Starbucks, supermarkt, tankstation en verse donuts. Nu weer terug op de kamer. Morgen op naar San Fransisco, dit ligt hier maar 45 mijl vandaan, dus we hoeven niet lang meer in de auto te zitten morgen.