Vrijdag 9 augustus - Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 augustus - Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 augustus - Philadelphia

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

09 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vanochtend hebben we eerst lekker een verse bagel met gebakken ei en bacon gegeten bij Bill’s Breakfast hier in de buurt van het hotel. We gingen daarna met een volle buik op pad door Philadelphia. We zijn eerst naar Mitchell & Nes gelopen. Deze winkel verkoopt allemaal retro sportshirts (basketbal, football en ijshockey). Was leuk om te zien, maar we hebben maar geen shirtje gekocht voor USD 260 haha. Vervolgens zijn we naar het Liberty Information center gelopen voor het ophalen van onze tickets voor de rondleiding door de Independence Hall. Omdat dit nog even duurde zijn we doorgelopen naar Elfreth’s Alley, dit is de oudste bewoonde straat van Amerika en stamt uit 1702. Daarna langs het Betsy Ross huis, hier woonde vroeger de maker van de Amerikaanse vlag (die toen nog maar 13 sterren had) en de begraafplek van George Washington door naar de Independence Hall, hier werd in 1776 de handtekeningen gezet voor de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring. Was een korte rondleiding (10 minuten maximaal) en daarna door naar de Liberty Bell welke geluid werd om de mensen bijeen te roepen voor het voorlezen van de Declaree of Independence. Het is hier allemaal een stuk rustiger dus geen lange rijen en alles gaat dus vrij snel. We zijn daarna eerst wat gaan drinken, het is erg warm vandaag en daarna zijn we richting het hotel gelopen via de Reader Terminal Market, dit is een grote overdekte foodmarkt. Veel kraampjes en veel lekkere dingen gezien. Helaas sluit hij al met 6 uur dus kunnen we daar vanavond niet eten. We zijn even op de kamer geweest en daarna zijn Kevin en ik weer op pad gegaan. Dave bleef achter want die heeft een blaar op zijn hiel en die wilde even niet lopen. Wij zijn naar de Magic Garden gelopen. Dit was een half uurtje vanaf het hotel, onderweg veel mooie/leuke straatjes gezien, de Magic Garden zelf was niet heel veel bijzonders. In een binnentuin waren met stukjes glas, steen, flessen en fietswielen van alles en nog wat gemaakt. We hadden het dus vrij snel al weer gezien(het was ook niet zo heel groot) en dus via een andere route weer terug naar het hotel. Het was inmiddels weer bijna tijd om te gaan eten, dus eerst weer even op internet zoeken waar we heen zouden gaan en wat de prijzen waren. Er zijn hier heel veel dure restaurants waar je zo 50 dollar voor een stukje vlees betaald. Toen we bij het door ons uitgezochte restaurant aangekomen waren, bleek de waterleiding gesprongen te zijn en daardoor konden we niet eten helaas. Aangezien de Mc D om de hoek zat zijn we dus uiteindelijk daar maar gaan eten. Om half negen zijn we nog even lekker gaan zwemmen in het buiten zwembad bij het hotel, het is buiten nog steeds zo’n 25 graden, dus was wel even lekker. Vergeleken met NY is dit echt een hele andere stad en de jongens zijn blij dat we hier maar twee dagen zijn. Dan hebben we het ook wel gezien hier.