Woensdag 14 augustus - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Woensdag 14 augustus - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 augustus - Washington

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag stond er een rondleiding door het U.S. Capitol op het programma. Dus na het ontbijt bij Le Pain Quotidien hebben we de metro richting het Capitol. Daar eerst weer door de beveiliging heen, we moesten hier ook weer bijtijds zijn en ook hier geen het als een speer. De beveiliging had zelfs even de tijd voor een praatje met ons omdat hij hoorde dat we geen Amerikanen waren. Vervolgens de tickets opgehaald, diegene achter de balie vond het mooi dat we uit Nederland kwamen, hij hield van Nederlandse voetbal en wist zelfs dat ADO in groen/geel speelt haha. Er waren ontzettend veel rondleidingen tegelijkertijd, dus het was ontzettend druk. Na een inleidende film kregen we allemaal een koptelefoon zodat we onze gids goed konden verstaan en ze niet hoefde te gillen. We zijn binnenin de grote toren geweest en hebben ook het absolute middelpunt van Washington gezien. Verder veel beelden van bekende Amerikanen en veel schilderijen. Toen we weer buiten stonden was het heel erg benauwd en klam. We hebben lekker een milkshake gehaald bij de ShakeShack (die zijn zooo lekker) en zijn vervolgens weer naar het hotel teruggelopen. We wilden nog foto’s maken van het Witte Huis, maar ook de voorkant is helemaal afgesloten momenteel aangezien er gewerkt werd in het park voor het huis, dus helaas hebben we geen foto’s kunnen maken. De rest van de middag hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Vanavond zijn we met de bus naar Georgetown gegaan. Dat is een wijk hier verderop, hier bevinden zich veel restaurantjes en winkeltjes. Hier eerst wat rondgelopen en daarna hebben we heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant. Daarna met de bus weer terug naar het hotel gegaan.