Donderdag 8 augustus, New York - Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Donderdag 8 augustus, New York - Philadelphia - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Donderdag 8 augustus, New York - Philadelphia

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

08 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Philadelphia

Aangezien onze trein naar Philadelphia pas om 12:35 zou vertrekken konden we eerst nog even rustig gaan ontbijten bij Paris Baquette. Daarna de laatste dingen ingepakt en om 11:30 zijn we naar Penn station gelopen. Het was daar even zoeken hoe het allemaal werkte met de treinen. Het perron wordt pas bekend gemaakt op het moment dat de trein het station binnenkomt. Helaas had onze trein zo’n 40 minuten vertraging dus we moesten nog even wachten. De trein was erg druk maar gelukkig konden we nog bij elkaar zitten. De treinreis duurde zo’n anderhalf uur. In Philadelphia aangekomen hoefden we maar een klein stukje te lopen naar ons hotel, het Sonesta Rittenhouse Square. Aangezien we straks naar een American Football wedstrijd zouden gaan besloten we even op de kamer te blijven. We zijn met de metro richting het sportcomplex gegaan. Hier staan maar liefst drie grote stadions voor baseball, American football en basketbal/ijshockey!! Op weg naar het stadion hebben we eerst de enige echte Philly Cheese steak gegeten. Het broodje ziet er niet uit (heb dus ook maar geen foto van gemaakt), maar de smaak is verrukkelijk. Kevin heeft hier een hele tijd naar uitgekeken. Vervolgens zijn we doorgelopen richting het stadion voor de wedstrijd van de Philadelphia Eagles tegen de Tennessee Titans. We zaten op de 2e ring aan de korte zijde, maar konden alles toch heel goed volgen. Het begin was een hele show en het publiek ging aardig tekeer, maar helaas kwamen de Eagles er niet aan te pas en verloren ze afgetekend met 10-27. In het 3e kwart was het stadion dan ook alweer aardig leeg. We kwamen daar nog in gesprek met een Amerikaan die ook football gespeeld had maar uiteindelijk voor zijn studie gekozen had en hij werkt nu voor DSM en heeft regelmatig contact met NL, hij herkende dus onze klanken. De mensen zijn sowieso heel erg vriendelijk en behulpzaam hier hebben we gemerkt. Lijkt heel erg op wat we in San Francisco ook hadden. Het is inmiddels alweer half één nu hier en we gaan zo maar weer eens slapen.