Maandag 5 augustus - New York - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Maandag 5 augustus - New York - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Maandag 5 augustus - New York

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Vandaag stond er een graffiti wandeling door Brooklyn op het programma, dus stonden we al bijtijds op om na het ontbijt hier in het hotel naar het metrostation hier om de hoek te gaan. Brooklyn is totaal anders dan Manhattan, een stuk rustiger en allemaal laagbouw. Wel veel oude gebouwen en huizen en heel erg veel graffiti en daar kwamen we voor. In twee uur tijd zijn we dus met een gis door de wijk gelopen waarbij hij heel veel wist te vertellen over de artiesten, hun kunstwerken en de connectie met muziek. Het was een hele leuke tocht en we hebben mooie dingen gezien. Na de tocht hebben we eerst nog taco's gegeten in een taco fabriek alvorens op pad te gaan naar het Barclays Center, dit is de thuishaven van de Brooklyn Nets, dit is Kevin zijn favoriete basketbalploeg en hij had thuis al een shirt besteld welke we hier konden ophalen. Hiervoor moesten wel wel eerst met de metro terug naar Manhattan om vervolgens met een andere lijn weer naar Brooklyn te gaan. Dit was een totaal ander gedeelte van Brooklyn en dit gebied was de laatste jaren aardig opgeknapt. Helaas konden we hier geen tour boeken, dus zijn we, nadat we een Milkshake bij de Shake Shack gehaald hadden (deze zijn echt ontzettend lekker en worden vers klaar gemaakt) weer naar de metro gelopen om naar de Brooklyn Bridge te gaan. We hebben deze vanuit de Brooklyn kant gelopen, waarbij we hele mooie uitzichten hadden over de skyline van Manhattan. Het was ontzettend druk op de brug met wandelaars (en auto's ook natuurlijk), maar het was zeker de moeite waard. In Manhattan aangekomen hebben we de metro weer opgezocht omdat we allemaal wel een beetje uitgeteld waren vande hele dag op pad en het warme weer. Vanavond hebben we alleen nog even een pizza slice gegeten bij 2Brothers en als toetje een donut gehaald bij een bakkertje hier.