Vrijdag 2 augustus - New York - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Vrijdag 2 augustus - New York - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2 augustus - New York

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Vanochtend waren Kevin en ik al om 5:30 wakker. Gelukkig had Dave vergeten zijn wekker uit te zetten, dus deze ging om 5:45 gewoon weer af. We hebben nog even proberen te slapen, maar dit ging niet meer lukken en dus zaten wij om 06:45 al aan het ontbijt hier in het hotel. Om 8 uur zijn we vertrokken. We gingen met de metro naar South Manhattan om naar het 9/11 museum en memorial te gaan. Het was daar gelukkig nog niet al te druk dus we kondendirect naar binnen. Via een audiotour konden we de verhalen van 9/11 volgen. Het was een zeer indrukwekkende rondleiding en absoluut de moeite waarde. We hebben hier ruim 2 uur rondgelopen en geluisterd naar alle verhalen. Toen we weer buiten kwamen stonden er hele lange rijen, dus waren we blij dat we zo vroeg gegaan waren. We hebben vervolgens de 9/11 memorials bekeken. Dit zijn nu 2 grote putten met watervallen geworden waar voorheen de twin towers stonden. Het is de gehele dag half bewolkt geweest, daardoor was het niet al te warm om te lopen, dus helemaal prima. Nadat we koffie en een broodje gehaald hadden zijn we doorgelopen langs de Charging Bull, dit is een grote bronzen stier waarvoor rijen mensen (vnl Aziaten) mee op de foto willen. In Amsterdam staat een soortgelijk exemplaar dus we hebben hier maar geen foto gemaakt haha. Vervolgens zijn we via Battery Park doorgelopen naar de Staten Island Ferry. Deze bracht ons in 25 minuten langs het vrijheidsbeeld naar (jawel) Staten Island. Behalve een outletcenter, waar Dave gelijk een paar nieuwe Nikes en 2 Levi's shirts gekocht heeft, en het honkbal stadion van de Staten Island Yankees was er niet veel te beleven en hebben we de ferry dus weer terug naar Manhattan genomen. Daarvandaan konden we zo met de metro terug naar ons hotel. Hier even wat gedronken en daarna weer op pad gegaan om richting Times Square te lopen. Hier was het echt megadruk, het is overal druk maar hier was het nog een stuk drukker. Een paar blokken hiervandaan zat de NBA store. Drie verdiepingen vol met basketbal spullen, wat een mega grote zaak was dat en wat een prijzen allemaal. Aangezien het inmiddels alweer 6 uur geweest was en zijn we naar de Panda Express gegaan om even wat te eten en drinken. Daarna eerst weer even langs het hotel om even wat te rusten zodat we als het donker was weer naar Times Square konden gaan. Daar was het super om te zien, wat een lichten allemaal en wat een mensen lopen daar rond. Nu is het hier 22:30 en gaan we lekker douchen en naar bed.

• 03 Augustus 2019 - 05:22

Marieke:

Wat super om jullie weer te kunnen volgen! Wat een veel dingen al gezien in 2 dagen! Vooral museum en momorial van 9/11 zal erg indrukwekkend zijn geweest. Heel veel plezier en ik kijk uit naar t volgende verslag.