Dag 9 - Springdale - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Springdale - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 9 - Springdale

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 Juli 2017 | Verenigde Staten, Springdale

Vanochtend hebben we eerst uitgebreid ontbeten bij het hotel, vervolgens alles weer klaar gemaakt voor vertrek. We zijn nog even Page ingegaan, kort bezoekje aan een Levi's winkel en daarna naar de supermarkt en de Starbucks. Daarna zijn we Page uitgereden. Onze eerste stop was al vlakbij het stadje. Hier bevond zich de Glen Canyon dam. Deze dam in de Colorado rivier heeft een hoogte van 216m en is maar liefst 475m breed. Vanuit ons hotel keken wel al uit over deze dam en over het erachter gelegen Lake Powell. Nadat we weer de nodige foto's gemaakt hadden, zijn we weer terug de auto in gegaan en doorgereden richting Springdale in de staat Utah. We reden door een tijdzone heen en werd het dus een uur later ineens. De wegen waren in het begin weer als een rechte lijn, maar we gingen wel steeds omlaag en weer omhoog. Het landschap was heel afwisselend onderweg, dan zag je weer alleen (meest rode) rotsen en dan was het ineens weer heel erg groen. Onderweg hebben met nog even een broodje gegeten met uitzicht op Mount Carmel. Vlak daarna reden we Zion National park in. Dat was echt een supermooie route, we keken onze ogen uit. We reden ook zo'n 1,8 kilometer door een hele donkere tunnel heen, dwars door een berg. We zijn een aantal keren gestopt voor het maken van wat foto's en uiteindelijk het park weer uitgereden. Ongeveer 800m buiten het park bevond zich ons hotel. We konden gelukkig al direct de kamer weer op. Nadat we geïnstalleerd waren, zijn we met de shuttlebus teruggegaan naar het park. Daar aangekomen kwam de regen ineens met bakken uit de hemel. Daarbij onweerde het ook nog flink. Nadat we even hadden staan schuilen, zijn we uiteindelijk toch door gelopen richting de park shuttlebus, deze komt op plekken waar je met de auto niet mocht komen. We hadden een leuke trail gezien dus deze wilden we graag gaan lopen. Gelukkig werd het al snel weer droog en zijn we inderdaad uitgestapt op de plek waar de trail begon. Deze leidde ons naar een aantal watervallen. Vanuit deze trail kon je nog verder naar boven lopen naar andere watervallen, het was af en toe een hele klim omhoog, maar het was de moeite waard. De omgeving was heel groen en mooi en we hebben veel eekhoorntjes gezien die uiteraard weer op de foto gezet moesten worden. Gelukkig was het niet zo heel erg warm vanmiddag en was het dus prima te doen, alleen de luchtvochtigheid was hoog. Nadat we weer beneden waren hebben we de shuttlebus weer gepakt en hiermee de hele ronde door het park afgemaakt totdat we weer bij het visitor center aankwamen. Eenmaal terug op onze kamer was het inmiddels bijna half acht. We hadden geen puf om nog uit eten te gaan dus hebben we op de kamer wat hotdogs (deze hadden we van de week al gekocht en we hebben hier een magentron op de kamer) en stokbrood gegeten. De weersvoorspellingen voor morgen zijn behoorlijk slecht, dus we hebben besloten om morgen niet nogmaals het park in te gaan, maar direct maar richting onze volgende stop Las Vegas te gaan. Morgen gaan we proberen om even te "daten" met Robert, Sandra en de kids (zij komen vanuit Las Vegas en gaan richting Zion). Als t lukt zullen we elkaar onderweg treffen voor een bak koffie en voor het uitwisselen van ervaringen.

• 26 Juli 2017 - 08:31

Marieke:

Ja, en een sleutelhanger van t vrijheidsbeeld graag