Dag 7 - Tusayan - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 7 - Tusayan - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Tusayan

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, Tusayan

We waren vanmorgen redelijk op tijd wakker. Dave en ik wilden net gaan wandelen toen 3 elanden vlak voor ons de weg voor ons hotel overstaken en gingen staan grazen. Dave is snel zijn fototoestel gaan halen en heeft ze van dichtbij kunnen vastleggen! Op de hotelkamer broodjes gesmeerd en gegeten en vervolgens met de bus van 08.40 richting de Grand Canyon. Na een rit van zo'n 20 min. zijn we aangekomen bij visitors point waar we eerst naar de rand van de vallei zelf zijn gelopen. En foto's gemaakt. Wat een schitterend uitzicht opnieuw! Al die kleuren van de rotsen met de zon erop. Daarna hebben we ons gemeld bij de fietsverhuur, waar wij een uitleg hebben gekregen over de mountainbike-tocht en een helm en fiets aangemeten kregen. De fietsen werden achterop een klein busje gezet en samen met onze begeleiders Trey en Megan werden wij naar het startpunt van de tocht gebracht. We hebben uitsluitend over de verharde weg gefietst, maar wat wisten ze allebei veel en met zoveel plezier te vertellen over de Canyon, flora en fauna. Zo weten we nu dat wij op 7,000 Ft (zo'n 2.100 m) hoogte hebben gefietst. En dat de Coloradorivier in de Canyon 100 m breed is met golven tot 6 m hoogte. Vanaf het punt waar wij stonden leek de rivier 3cm breed en kalmpjes kabbelend. Tevens hebben we een pijnboompittenboom gezien en saliestruiken en ook slakkenfossielen van 17 miljoen jaar oud. Trey wist te vertellen dat de eekhoorns die je in vele getale ziet de meest gevaarlijke dieren van de Canyon zijn. Dit omdat ze de meeste bijtwonden en infecties veroorzaken. Tevens les gekregen over de tarantula's die in het park zitten en verschillende soorten ratelslangen. Al met al een geweldige tocht mede dankzij de super enthousiaste gidsen! Daarna zijn we met de bus teruggegaan naar het hotel en hebben een middagje bij het zwembad doorgebracht.
Vanavond zijn we met de bus opnieuw naar de Grand Canyon gegaan voor de zonsondergang. Mooie warme kleueren, de foto's zijn lang niet zo mooi als het ware uitzicht.