Dag 6 -Tusayan - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 6 -Tusayan - Reisverslag uit Tusayan, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 6 -Tusayan

Door: Tessy

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Juli 2017 | Verenigde Staten, Tusayan

Vanmorgen rond 8.30 uur wakker. In de hotelkamer merk je niets van alle gokbedrijvigheid op de begane grond. Heerlijk geslapen dus. Een broodje en yoghurtje gegeten op de hotelkamer. Daarna zo snel mogelijke dit muffe en rokerige hotel verlaten. De temperatuur was inmiddels al opgelopen buiten naar 101 gr F ( 38 gr C). Dus het beloofde weer een warme dag te worden. Met 330 km voor de boeg richting de Grand Caynon. Na een half uurtje rijden hebben we een tussenstop gemaakt voor een koffie en een bezoekje aan de supermarkt en hebben daarna onze weg vervolgd. In tegenstellling tot gisteren werd de omgeving vandaag steeds groener. De temperatuur daalde naarmate we hoger kwamen. Langs de weg stond een bord dat we op 5,000 Ft ( zo'n 1.500 meter) reden. Tijdens de rit kwamen ook de wolken en hebben we de eerste regenbui van deze vakantie gehad. Gelukkig werkten de ruitenwissers prima. Rond 13.00 uur gestopt voor een broodje en wat te drinken. En daarna het laatste stuk gereden. Inmiddels reden we tussen de pijnbomen door. Uiteindelijk waren we om 15.00 uur in ons hotel aangekomen. Het hotel ligt op 6,600 Ft ( ongeveer 2.015 m). De hoogte was goed te merken aan de chipszak, deze stond helemaal bol. Kevin en Dave zijn in het hotel gebleven en Rob en ik hebben de bus genomen naar Grand Canyon nationalpark. Wauw... Zo indrukwekkend!! We hebben elanden gezien, eekhoorntjes en een Condor. Wat een spanwijdte heeft deze vogel, dit is de grootste roofvogel van Noord Amerika. Helaas hadden we Dave zijn camera niet bij ons, maar hopelijk zien we deze morgen nog een keer. Na terugkeer uit het park zijn we gaan eten bij Big E (een steakhouse), hebben daar heerlijke spareribs gegeten. We zitten nu uit te buiken op de hotelkamer. Zelfs 2 hoofdgerechten met zijn 4en is nog teveel. Straks nog even zwemmen in t zwembad en dan op tijd slapen want morgenochtend staat een mountainbiketocht langs de Grand Canyon onder begeleiding van een gids op het programma.