Dag 4 - Rancho Mirage - Reisverslag uit Rancho Mirage, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 4 - Rancho Mirage - Reisverslag uit Rancho Mirage, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Rancho Mirage

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Juli 2017 | Verenigde Staten, Rancho Mirage

We waren vanmorgen allemaal weer lekker op tijd wakker.. Deden de gordijnen open, maar in tegenstelling tot gisteren was t bewolkt. De temperatuur prima. Na een ontbijt bij Swiss Donuts zijn we naar Pioneertown gereden. Pioneertown is een verlaten dorpje op 1235 meter hoogte. Eerst een stuk highway en daarna de bergen in. Het dorpje is gebouwd in de jaren '40 voor opnames van westernfilms en tv-series. Toen wij daar aankwamen was t er compleet uitgestorven en kreeg je een beetje het gevoel dat je echt in een western film was beland op het moment dat "the bad guy" het dorp binnenloopt. De stevige bries versterkte dit gevoel nog een beetje. We zijn het dorpje even doorgelopen en hebben wat foto's gemaakt. Na een bak koffie zijn wij doorgereden naar het Joshua Tree National Park. In dit park staat heel veel Joshua Trees. Deze bomen (bomen van Jozua) hebben hun naam gekregen van de kolonisten omdat de bomen hen deden denken aan profeet Jozua die met zijn armen naar de hemel reikt. De rotspartijen zijn indrukwekkend. Inmiddels kwam de zon weer door. Na het park te hebben verlaten, hebben we een stop gemaakt bij de Walmart en nog even langs de outlet gereden, waar we heerlijk noedels hebben gegeten. Na terugkomst op de hotelkamer hebben wij gezwommen en in de spa gezeten. Op de kamer terug gedouched. Een heerlijk koud biertje gedronken en een kaartspelletje gedaan. Op tijd slapen, want morgen staan er 340 km op het programma.

• 21 Juli 2017 - 11:39

Pa: