Maandag 12 augustus - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Maandag 12 augustus - Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Maandag 12 augustus - Washington

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend stond er een rondleiding door het Pentagon op het programma. Deze begon om 11 uur, maar volgens de uitnodiging moesten we er om 10 uur al zijn voor de security check. Binnen 5 minuten na aankomst zaten wij dus al in de hal te wachten haha. De tour zelf was aardig, beetje door de gangen gelopen en bij de plek geweest waar op 9/11 het vliegtuig naar binnen gevlogen was. Na 50 minuten stonden we weer buiten. Het is wel giga groot daar en voor de mensen die er werken zijn er ook allemaal winkels en sportfaciliteiten. Hierna een halte terug met de metro naar Arlington Cemetery. Dit was erg indrukwekkend, zoveel graven hier zijn. Hebben ook het graf van John F Kennedy gezien en de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat. Het was vandaag zo’n 33 graden dus we hadden wel medelijden met de militairen die daar liepen. Vanuit Arlington zijn we lopende de rivier de Potomac overgestoken om naar het Abraham Lincoln monument te gaan. Hier heeft Martin Luther King in 1963 zijn beroemde toespraak gehouden. Vanaf het monument hadden we ook een heel mooi uitzicht over het water (the Reflecting pool) naar het Washington monument. Een obelisk van 169 meter hoog, helaas konden we hier niet in want de lift is al een tijdje stuk en dus niet open voor publiek. Daarna zijn we nog langs het Witte Huis gelopen. We liepen aan de achterkant, maar hier was niet zo veel te zien omdat er een hoge schutting stond omdat het bestaande hekwerk vervangen wordt door een hogere versie. Uiteindelijk met moeie benen weer in het hotel aangekomen en daar lekker nog even aan het zwembad gelegen. Vanavond hebben we een hamburger gegeten bij de Shake Shack en vervolgens nog wat doorgelopen. Was een gezellig gebied met veel eettentjes en drukte op straat. Terug in het hotel zijn we nog even naar de gym geweest. Dit hotel heeft de meest uitgebreide van de hotels waar we geweest zijn, dus moesten we toch een keertje gebruik van maken.