Dinsdag 6 augustus - New York - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 augustus - New York - Reisverslag uit Hell's Kitchen, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 augustus - New York

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

06 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Hell's Kitchen

Vanochtend sliepen de jongens zo lang dat we niet meer konden ontbijten. We zijn dus gaan ontbijten bij Paris Baguette een paar blokken hier verderop. Hier hadden ze echt hele lekkere croissantjes en andere dingen die eigenlijk niet goed voor je zijn..we hebben dus heerlijk ontbeten. Daarna zijn we doorgelopen naar het Rockefeller om een kaartje te halen voor de Top of the Rocks (259 meter hoog) aangezien het even behoorlijk slecht weer was op dat moment besloten we om een kaartje voor vanavond 9 uur te halen. Nadat dit gedaan was zijn we langs de Radio City Music Hall, Carnegie Hall en Mc Gee's pub (deze staat bekend als inspiratie voor de Mc Laren's pub in de serie How I Met Your Mother) richting Central Park gelopen. Kevin wist hier een hotdog tent welke één van de laatste zelfstandige hotdog karretjes in New York is. Deze lag tegenover het Metropolitan Museum of Arts lag. Dit was halverwege het park, dus best nog een hele wandeling. Om niet weer door het park terug te lopen (we waren ter hoogte van 84th street inmiddels terwijl ons hotel ligt op de 38e) besloten we de metro te nemen naar 23rd street om daar naar het Flatiron gebouw te gaan kijken. Dit is een gebouw in de vorm van een strijkijzer. We hebben daar even lekker op een pleintje gezeten. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gelopen. Vanavond hadden we niet zo'n zin in weer fastfood dus hebben Dave en ik een salade gehaald bij het tentje waar we vanochtend ontbeten hadden en Kevin is naar de Mc D geweest. Nadat we op de kamer onze salades gegeten hadden zijn we via de Starbucks richting de Rockefeller gelopen. Er stond een enorme rij, maar het ging toch allemaal best vlot dus om half tien gingen we in 43 seconden met de lift 68 verdiepingen omhoog en stonden we boven op het gebouw om te genieten van de mooie uitzichten over New York. Je keek direct tegen de Empire State Building aan en verderop zag je ook het WTC heel erg goed liggen. Was zeker de moeite waard. Morgen alweer de laatste dag in New York, de tijd vliegt voorbij.