Dag 18 - San Francisco - Reisverslag uit Little Osaka, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 18 - San Francisco - Reisverslag uit Little Osaka, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 18 - San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Little Osaka

Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om naar Alcatraz te gaan. We moesten hier om 9 uur al zijn en het was zo'n 40 minuten lopen. We zijn eerst ook nog even langs Pier 39 gelopen, hier zitten alle zeeleeuwen op de pier en het was nu nog niet zo druk daar. Het zat er helemaal vol met zeeleeuwen en ze waren druk bezig om een goed plaatsje te bemachtigen op de pier, was erg leuk om te zien en we stonden helemaal vooraan omdat het nog zo rustig was daar. Vervolgens zijn we doorgelopen naar Pier 33 waar we aan boord van de boot moesten gaan die ons naar Alcatraz zou brengen. Op Alcatraz zelf was er een Nederlandse audio tour die we gevolgd hebben en via deze weg, hebben we er veel van opgestoken. Het was erg interessant om te zien allemaal. Wel ontzettend druk. Op de pier stond aangegeven dat de eerst beschikbare datum om een kaartje te kopen en Alcatraz te bezoeken, pas 27 augustus was. Tot die tijd was alles helemaal vol. Na een uurtje of twee hadden we het allemaal gezien en hebben we de boot terug genomen. Omdat het op Alcatraz nogal koud kan zijn, waren we allemaal redelijk warm gekleed en terug in SF was de temperaratuur inmiddels best aangenaam geworden, dus wilden we eerst naar het hotel terug om luchtiger kleding aan de doen. We hebben de cable tram genomen en moesten aan de zijkant op de treeplanken staan omdat alle zitplaatsen al bezet waren. Was leuk om te doen. Nadat we ons hebben omgekleed, zijn we weer op pad gegaan naar Union Square, dit is een groot gebied met allemaal leuke winkels. We zagen hier ook weer eens een Cheesecake Factory en aangezien we nog niet hadden geluncht, zijn we hier lekker wat gaan eten. Het was inmiddels ook al drie uur geweest. We hebben heerlijk buiten op het dakterras (8e verdieping) zitten eten (geen cheesecake deze keer, maar hamburgers en toast met kip). We wilden graag nog een sportwedstrijd bezoeken hier in Amerika en hadden thuis al gezien dat de baseballers van de San Francisco Giants vanavond een thuiswedstrijd speelden tegen de Oakland Athletics. We zijn dus naar het stadion gelopen om daar nog kaartjes voor de wedstrijd te kopen. We zaten op de bovenste ring, maar hadden heel goed uitzicht op de spelers die aan slag waren. De wedstrijd zelf was niet echt interessant. Het werd uiteindelijk 1-6 voor Oakland, dat zijn de overburen dus het was wel een derby. Was wel leuk om eens een keertje mee te maken als was de sfeer nog vrij tam vonden we. We zijn vervolgens met de stadsbus weer terug naar ons hotel gereden. Moe na wederom weer een lange dag, zullen we vast zo allemaal lekker in slaap vallen. Morgen de laatste dag hier in de USA. Deze willen we nog goed benutten, dus nog maar een keertje redelijk bijtijds weer op.