Dag 8 - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Rob Uytdewillegen - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Page

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 Juli 2017 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen vroeg de wekker al gezet, want om 08.00 uur stond een helicoptervlucht boven de Grand Canyon op het programma. Om 07.15 check-in, echter alle systemen op Tusayan "airport" lagen plat. Met enige vertraging en na wat heen en weer gerij tussen het ene en het andere gebouw was t dan eindelijk zover... De lucht in... Wat een geweldige en adembenemende belevenis!!! Na zo'n 45 minuten weer met beide benen op de grond veilig en wel maar vol adrealine van de onvergetelijke ervaring. Met de helicopter door de Canyon vliegen.. Daarna in de hotelkamer de koffers weer ingepakt, uitgechecked en de auto in onderweg naar Page. Onze volgende bestemming. We hebben nog even een laatste stop gemaakt bij Desert view, de laatste stop voordat we het national park Grand Canyon hebben verlaten, om nog een paar foto's te maken van dit wereldwonder. Van de groene pijnbomen van het gebied rond de canyon kwamen we in de woestijn terecht.. Droog, zanderig, weinig begroeiing en warm.. Maar langzaam aan veranderde de omgeving in terracotta kleurige hoge bergen, zo mooi en warme kleur. Na 220 km. zijn we aangekomen in Page. De hotelkamer was nog niet gereed dus zijn we eerst boodschappen gaan doen bij de Walmart en hebben daar in de buurt wat broodjes gegeten. Bij terugkomst was de hotelkamer klaar en hebben we de koffers neergezet. Na de lange zit wilden wij wel een stukje wandelen. Nouja behalve Kevin wat die had even genoeg stapels rotsen gezien. Wij zijn een klein stukje teruggereden richting Horseshoe Bend. De Colorada rivier loopt hier in een bocht (in de vorm van een hoefijzer) tussen de terracotta rode leimstenen rotsen. Een klim van zo'n 20 minuten in 104 gr F (40 gr C) maar het uitzicht was t zeker waard. We hadden voldoende water bij ons maar terug bij de auto, hadden we al snel bedacht om een Frappuchino te gaan halen.
Terug bij het hotel nog even een duik genomen in t zwembad, gaan douchen en besloten om Mexicaans te gaan eten. En dat was heerlijk. We zitten nu nog lekker even buiten, de temperatuur is nog zo'n 31 gr C. Met een lekker windje.
Morgen weer een rit van 220 km voor de boeg, door het Zion national park met als eindbestemming Springdale.